Mācos valodas

14.Oktobris, 2015

Je reviens, je reviens encore une fois

Filed under: No manas pieredzes — Tags: , , , , , — macosvalodas @ 22:38

(Es atgriežos, es atkal atgriežos)

Šī ir reportāža no Tūras pilsētas Luāras ielejā, Francijā. Esmu šeit franču valodas kursos. Divas nedēļas pavadīšu, mācoties un runājot franču valodā ar pilnīgi visiem. Izvēlējos CLE kā mācību vietu, jo tā ir neliela un internetā par to var atrast daudz labu atsauksmju. Turklāt šajā Francijas reģionā līdz šim nebiju bijusi – arī tas bija viens no iemesliem manai izvēlei. Šādos kursos nereti tiek piedāvāta iespēja dzīvot ģimenē, un es to izmantoju. Dzīvoju pie aptuveni 60 gadus veca pāra, un viņi ir vairāk nekā jauki. Katras sarunas laikā (tās parasti notiek brokastīs un vakariņās) es kaut ko iemācos. Man šķiet, viņi bieži ar nolūku lieto dažādus interesantus izteicienus, lai paplašinātu manu vārdu krājumu. Turklāt viņi ārkārtīgi labi gatavo!

Pirms kursiem man pašai bija jānovērtē savs līmenis, taču pirmajā kursu dienā tika sarīkots tests, un līmenis tika noteikts “objektīvi”. Tātad objektīvais līmenis ir C1, un šonedēļ CLE nav neviena cita studenta, kurš varētu ar mani veidot grupu (vairāk cilvēku ir A2, B1, B2 līmenī). Skola šajā gadījumā piedāvā privātstundas – tas, protams, ir ļoti labi. Koncentrējamies uz tām lietām, kas man sagādā grūtības. Nākamnedēļ ieradīšoties kāds, kas, iespējams, būs ar mani vienā (ļoti mazā) grupā. Taču pagaidām baudu brīvību darīt to, kas interesē tikai mani. Piemēram, uz šodienu uzrakstīju darbu par Alēna Renē filmu “Les herbes folles”, ko vakar noskatījos mediatēkā. Papildus tam bija jāsagatavo diezgan daudz gramatikas uzdevumu.

Esmu iepazinusies ar vairākām citām studentēm – antropoloģi no Melburnas, datorspeciālisti no Sanfrancisko un skolnieci no Diseldorfas. Vairākkārt esam pusdienojušas kopā – tā arī ir laba sarunvalodas izmantošanas prakse, turklāt var uzzināt daudz interesanta par viņu pārstāvētajām valstīm.

Savukārt šodien biju privātā ekskursijā pa Tūru – šeit ir brīvprātīgi cilvēki, kas vada šādas ekskursijas. Bija paredzēti arī citi dalībnieki, taču viņi neieradās. Ekskursija bija brīnišķīga – aptuveni pusotru stundu garš, diezgan detalizēts stāstījums par Tūras vēsturi. Turklāt ar paskaidrojumiem par nepazīstamiem vārdiem (piemēram, nezināju, kā franciski sauc dažādus arhitektūras elementus). Vienvārdsakot – patiesa “iegremdēšanās” franču valodā un Luāras ielejas kultūrā!

2 komentāri »

  1. Ak, C1… Tu pati arī teici, ka šis ir Tavs līmenis?

    Komentārs by Lasītāja — 15.Oktobris, 2015 @ 17:30

  2. Nē, pati savu līmeni novērtēju kā B2.

    Komentārs by macosvalodas — 15.Oktobris, 2015 @ 20:04


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

WordPress.com blogs.

