Mācos valodas

17.septembris, 2011

Mazais poliglots

Filed under: Bērni un valodas — Birkas:, — macosvalodas @ 10:56

Mans četrgadīgais bērns, kurš runā latviski un krieviski, iet no bērnudārza ar vecmāmiņu un viņai stāsta: “Žēl, šodien nenotika angļu valoda, bet man tā gribējās…” Vecmāmiņa mierina, ka gan jau būs citu reizi. Bērns saka: “Un vēl man gribētos mācīties franču valodu…” Vecmāmiņa prasa: “Vai tev nesajuks visas tās valodas?” Bērns pārliecinoši atbild: “Nē.” Un aizdomājies piebilst: “Kaut kā es tās protu atšķirt…”

2 komentāri »

  1. Un vācu valodu?
    Ja man būtu tāds mazs bērns, es tomēr gribētu, lai viņam angļu val. māca kāds, kam tā ir dzimtā valoda.

    Komentārs by Lasītāja — 17.septembris, 2011 @ 11:25

    • Gribas jau tieši to, par ko visvairāk dzird no pieaugušajiem – šajā gadījumā no manis… Par vācu valodu es runāju krietni mazāk, un neklausos arī dziesmas vāciski.

      Nu, ja viss notiks, kā ieplānots, tad jau drīz tam mazajam bērnam angļu valodu varētu mācīt kāds, kam tā ir dzimtā valoda. Bet pagaidām – izmantojam tās iespējas, kas ir pieejamas. Arī bērnudārzu. Tur mācīšot dziesmas un dzejoļus. Speciāli aizgāju uz bērnudārza pasākumu vasaras sākumā, kur bērni, kuri bija mācījušies angļu valodu, rādīja, ko prot. Biju nospriedusi – ja būs traks vietējais akcents, tad varbūt tomēr nē. Tomēr bija diezgan labi.

      Komentārs by macosvalodas — 17.septembris, 2011 @ 12:18


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Atbildēt

Create a free website or blog at WordPress.com.

