Mācos valodas

10.jūlijs, 2009

Bilance jeb Kas paveikts gada laikā

Vispirms varu uzsist sev uz pleca, ar prieku un lepnumu konstatējot, ka visu gadu esmu regulāri mācījusies (kaut arī – nenoliegšu – bija arī dažas slinkošanas nedēļas). Sāku NEC tālmācības kursu pagājušā gada jūlijā un pabeidzu šā gada maijā. No februāra līdz maijam mācījos Francijas kultūras centra kursos. Pašlaik tiekos ar privātskolotāju un reizi nedēļā pļāpāju franciski šīs valodas mīļotāju pulciņā.

Nedaudz statistikas. Kopsummā mācījos 51 nedēļu. No tām 4 slinkoju jeb nedarīju neko saistībā ar franču valodu. No jūlija līdz janvārim svešvalodas mācībām veltīju vidēji 2-3 stundas nedēļā. No februāra līdz maijam – vidēji 7 stundas nedēļā. Pašlaik – jūnijā un jūlijā – atkal apmēram 2-3 stundas (vasarā drusku jāatpūšas!).

Šajā laikā esmu iemācījusies no galvas vienu dzejoli franciski, noskatījusies divas filmas un vairākus raidījumus oriģinālvalodā, kā arī izlasījusi 6 grāmatas (ieskaitu arī 2 adaptētās un vienu mazu bērnu grāmatiņu), dažus avīžrakstus un iztulkojusi trīs disku dziesmas. Protams, apgūts viss obligātais mācību materiāls. (4 nodaļas no FKC mācību grāmatas izskatīju pati.)

Pats mācību process man ir sagādājis milzu prieku un gandarījumu. Šad tad bija jāpiespiežas, lai paņemtu rokās mācību grāmatas, tomēr lielākoties gaidīju tos brīžus, kad varēšu mācīties un īpaši – iet uz kursiem un pulciņa sanākšanām. Visu gadu esmu piefiksējusi, kad un aptuveni cik ilgu laiku veltu franču valodai. (Par mācībām uzskatu arī dialogu diska klausīšanos sabiedriskajā transportā un izklaidējošas literatūras lasīšanu.) Varu secināt, ka šoreiz svešvalodu esmu mācījusies krietni sistemātiskāk nekā jebkad līdz šim.

Rezultāti. Mana franču valoda nu jau ir vidējā līmenī (kad sāku, kaut kādi pabalējuši pamati jau bija). Ir sajūta, ka spēju runāt franciski. Esmu ieinteresējusies un papildus palasījusi arī par dažādām svešvalodu apgūšanas metodēm. Esmu kļuvusi par tālmācības fani. Esmu ļoti gandarīta par padarīto un apņēmības pilna mācīties tālāk. Vēlreiz situ sev uz pleca: lai tikpat labs nākošais franču valodas gads! Bonne année!

3 komentāri »

  1. Apsveicu!
    Liels gan tas disciplinētības spēks…

    Komentārs by lasitajaspiezimes — 10.jūlijs, 2009 @ 08:51

  2. Kā patika kursi Francijas kultūras centrā?
    No kāda līmeņa Tu iesāki mācīties tālmacības kursos? Vai Tev pirms tam jau bija kādas zināšanas?

    Komentārs by Jeļena — 14.jūlijs, 2009 @ 15:34

    • Kursi Francijas kultūras centrā kopsummā man ļoti patika – īpaši tāpēc, ka komunikācija notika tikai franciski. Vienmēr, protams, var atrast kaut ko, kas nepatīk vai uz ko ir kritisks skatījums, tomēr – ja grib mācīties, tad iegūt var tiešām daudz! Tālmācības kursos sāku mācīties, kad man jau bija priekšzināšanas, bet visai padzisušas (nebiju to mācījusies daudzus gadus). Tādēļ izvēlējos kursu, kas der gan cilvēkiem bez priekšzināšanām, gan arī tiem, kas vēlas atkārtot franču valodas pamatus.

      Komentārs by macosvalodas — 14.jūlijs, 2009 @ 20:04


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

Create a free website or blog at WordPress.com.

