Mācos valodas

19.marts, 2009

Kāds mācību veids man ir piemērotākais?

Filed under: No manas pieredzes — Birkas:, , , , , — macosvalodas @ 15:39

Man šķiet, katrs cilvēks intuitīvi zina, kāds mācību veids viņam ir piemērotākais. Piemēram, es nojautu, ka man piemērota ir tālmācība, un, to izmēģinot, konstatēju, ka jā, tā man der! Man patīk iespēja pašai organizēt savu laiku, strādāt ar materiālu man ērtā ātrumā – vai nu pamatīgi iedziļinoties un ļoti lēni, vai, ja materiāls zināms, “pārskriet” tam pāri ļoti ātri. Pēc pieredzes zinu arī, ka pašmācība bez ārējas kontroles (piemēram, noteiktā laikā nododamiem uzdevumiem, kaut arī laika grafiks ir manis pašas izveidots – kā tālmācības kursā, ko pašlaik apgūstu) man neder. Tad vienmēr atrodas citas lietas, kurām ir termiņi utt.

Man patīk arī valodu kursi grupās. Īpaši tādi, kur tiek runāts tikai svešvalodā. Kursos, kuros pašlaik eju (www.ccf.lv), varu priecāties, ka komunikācija ar pasniedzēju notiek tikai franču valodā, tomēr studenti diemžēl savā starpā sarunājas latviski vai krieviski. Ja ir pietiekami neliela grupa, visiem ir iespēja runāt. Tieši runāšanas elementa man pietrūka tālmācības kursā, kurā gan saņēmu uzdevumus, kas bija jāieraksta diktofonā, tomēr šai gadījumā bija iespējams daudzreiz trenēties, līdz rezultāts  ir labs. Turpretī “īstā” sarunā kursos jārunā un jācenšas mobilizēt savs vārdu krājums un gramatikas zināšanas uzreiz.

Kad pabeigšu abus kursus, man ir doma vai nu apmeklēt kādu intensīvu kursu, vai strādāt ar privātskolotāju, vai arī atrast kādu cilvēku, ar kuru kopā apgūt, piemēram, Breakthrough French (Rybak, S. Breakthrough French 1. Palgrave/MacMillan, 2003) kursa turpinājumu (ideāla grāmata pašmācībai tiem, kas jau zina angļu valodu un kuriem ir daudz apņēmības; turklāt, ja mācās divatā, varētu būt labāki panākumi).

Atstāt komentāru »

Vēl nav komentāru.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

Create a free website or blog at WordPress.com.

