Mācos valodas

9.marts, 2009

Kā es atsāku mācīties franču valodu

Filed under: No manas pieredzes — Birkas:, , , , — macosvalodas @ 13:56

To izdarīt vēlējos jau sen, jo man patīk franču valoda un dažas iesāktās lietas gribas novest līdz galam (kaut gan, valodu mācoties, tāds droši vien nav iespējams) vai vismaz līdz zināmai pakāpei (spēt lasīt franciski, skatīties filmas, sazināties franču valodā). Un vēl domāju – šī valoda man varētu noderēt darbā.

Tā kā man nebija iespējas (laika dienā) apmeklēt franču valodas kursus, izpētīju tālmācības kursu piedāvājumu internetā un pieteicos tālmācības kursam Kembridžā. Par tāmācību varu teikt tikai to labāko – varu izvēlēties savu nodarbību laiku un ilgumu, varu pati organizēt mācību procesu. Kurss, kuru es izvēlējos (GCSE French, www.nec.ac.uk) ir lieliski izstrādāts: tajā ir mācību grāmata, CD, ko klausīties, un papildu materiāli. Turklāt es pati veidoju savu mācību plānu un sūtu izpildītos uzdevumus pasniedzējam, kas tos labo un komentē. Sāku mācīties 2008. gada jūlijā un plānoju pabeigt šo kursu līdz šā gada jūnijam. Sākumā gan man bija optimistiskāki plāni (pieveikt šo kursu pusgadā), bet, pieaugot darāmā daudzumam, secināju, ka labāk to darīt lēnāk un pamatīgāk.

Paralēli šīm mācībām lasīju šo to no avīzes “Le Monde”, klausījos audiogrāmatu (daudz, daudz reižu), skatījos video “Ma France” (www.bbc.co.uk/languages/french). Brīnišķīgi, ka internetā var atrast dažus labus bezmaksas resursus!

Līdz šā gada februārim franču valodas mācībām kopumā nedēļā veltīju apmēram no 1 līdz 3 stundām (bija gan pāris nedēļas, kad nedarīju neko). Par optimālu uzskatu vismaz 3 stundas nedēļā, un vēlams vismaz 10 minūtes katru dienu.

Pašlaik man ir drusku vairāk laika, tādēļ no februāra apmeklēju arī franču valodas kursus, kuros mans galvenais mērķis ir sarunāties (liels pluss kursos ir, ka tiek runāts tikai franciski). Pašlaik veltu franču valodai apmēram 7 stundas nedēļā. Daudz klausos iepriekš apgūto materiālu (piemēram, braucot trolejbusā uz darbu un atpakaļ).

Kad sāku iet kursos, vienubrīd jutos gandrīz izmisusi – tik daudz informācijas, un liekas, ka nekas nepaliek prātā! Bet tagad, kad mēģinu atsaukt atmiņā vārdus un frāzes, brīnumainā kārtā lielāko daļu atceros. Man šķiet, tādēļ, ka mācos dažādās vidēs un ar dažādiem paņēmieniem.

2 komentāri »

  1. Arī es jau kopš agras jaunības esmu vēlējusies mācīties valodas. Vēl joprojām ceru samācīties vismaz vienu svešvalodu. Manā uzmanības lokā ir angļu valoda, jau aizmirstā krievu valoda un – intuitīvā līmenī – vācu valoda. Arī spāņu valoda man šķiet ļoti pievilcīga apguvei, bet nākamajai dzīvei…

    Diemžēl man ir problēmas ar pašu mācīšanās procesu. Visas savas īsās dzīves laikā nav sanācis iemācīties mācīties. Tādēļ meklēju veidus kā apgūt valodas pārāk nesarežģot dzīvi. Angļu valodas apguvei esmu atradusi ļoti labu kursu mp3 formātā, kurā pasniedzējs viltīgā veidā cenšas iebarot angļu valodas gramatiku tādā veidā, kā to apgūst bērns. Ļoti labs http://effortlessenglishclub.com, rekomendēju.

    Mana nespēja ievērot grafiku vai ritmu, vai darīt TO kā pasniedzējs iesaka mani tracina, bet nespēju nekādā veidā sevi piespiest. Ko darīt?

    Komentārs by Ieva Kauliņa — 10.marts, 2009 @ 09:21

    • Neesmu eksperte šajā jautājumā, varu vien ieteikt šo to no savas pieredzes. Man liekas, ka svarīgākā ir motivācija – kādam nolūkam valodu mācies. Ja tie ir tāli un nekonkrēti plāni, ir labi sevi motivēt ar konkrētākiem mērķiem un balvām. Piemēram, ja būšu mācījusies tik un tik vai apguvusi to un to, tad aiziešu uz “franču” kafejnīcu, atļaušos vienu nedēļu atpūsties no mācībām utt. (kas nu kuram patīk labāk). Ir labi sastādīt plāniņu – kad un cik mācīšos. Tāpat vajadzētu mēģināt izmantot JEBKURU brīvu brīdi, lai mācītos (klausītos tekstus, lasītu, runātu ar sevi vai citiem svešvalodā…). Ļoti svarīgi ir valodu izmantot saziņai – vai nu interneta valodu mācīšanās kopienā (nesen pārsteigta atklāju, ka tādu ir pietiekami daudz; diezgan daudzi vēlas apgūt arī latviešu valodu apmaiņā pret savu dzimto), vai atrodot sarakstes draugu, vai – ja ir tāda iespēja – komunicējot ar tiem, kas šai svešvalodā runā Latvijā. Tas ir apmēram tas, ko mēģinu darīt.
      Cik zinu no lasītā par valodu mācīšanos, katram cilvēkam ir piemērotākie veidi, kā mācīties valodu vai jebko citu – tie jāatrod un jācenšas pielietot.
      Nesen atradu arī jauku rakstu par to, kā kāda jaunzēlandiete pati (!) iemācījās japāņu valodu un kāds japānis – angļu valodu (Murray, G. Two Stories of Self-Directed Learning, Proceedings of the Independent Learning Conference 2003, http://www.independentlearning.org/ila03/ila03_murray.pdf).

      Komentārs by macosvalodas — 10.marts, 2009 @ 13:29


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

WordPress.com blogs.

